Transport osób niepełnosprawnych do Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnego w Pęchratce Polskiej
ZAPYTANIE OFERTOWE NA UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PONIŻEJ 130 000 ZŁOTYCH
„Transport osób niepełnosprawnych do Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnego w Pęchratce Polskiej”
Kierownik Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Pęchratce Polskiej
Data: 2.10.2024r.
Przygotowała: Katarzyna Chomontowska
1. Nazwa oraz adres Zamawiającego.
Centrum Opiekuńczo-Mieszkalne w Pęchratce Polskiej
Pęchratka Polska 55
18-305 Szumowo
tel. ( 0-86) 4768222
e-mail: com@pechratka.pl
godziny urzędowania: poniedziałek- piątek w godzinach 7.30-15.30
2. Opis przedmiotu zamówienia.
1) Przedmiotem zamówienia są usługi transportu osób niepełnosprawnych do Centrum Opiekuńczo - Mieszkalnego w Pęchratce Polskiej (zwanego dalej COM), Pęchratka Polska 55, 18-305 Szumowo z miejsca zamieszkania osób niepełnosprawnych z terenu gminy Szumowo oraz odwiezienie ich do miejsca zamieszkania. Trasa dowozu uczestników obejmuje miejscowości min: Zaręby Jartuzy, Szumowo, Żabikowo, Ostrożne, Srebrny Borek, Srebrna, Paproć Mała, Paproć Duża, Pęchratka Polska.
2) Usługa obejmować będzie transport do 15 osób niepełnosprawnych + 1 opiekun.
3) Zapewnienie opiekuna podczas transportu.
4) Transport powinien odbywać się codziennie w dniach od poniedziałku do piątku w przedziale godzinowym 7.00 - 9.00 (z domów podopiecznych do Centrum) oraz 15.00 - 17.00 (z Centrum do domów podopiecznych). Może on być podzielony na kilka kursów lub może odbywać się kilkoma mniejszymi samochodami.
5) Wykonawca zapewni do realizacji usługi pojazd przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, zapewniający wszystkim pasażerom miejsca siedzące, wyposażone w pasy bezpieczeństwa oraz odpowiednie urządzenia ułatwiające osobom niepełnosprawnym swobodne i szybkie zajęcie miejsca w pojeździe oraz bezpieczne opuszczenie pojazdu.
6) Dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim Wykonawca zapewni pojazd wyposażony w obniżane nadwozie lub najazd pochyły lub podnośnik/platformę hydrauliczną umożliwiającą bezpieczne wprowadzanie pasażerów do wnętrza pojazdu. Wózek inwalidzki, z którego osoba niepełnosprawna korzystać będzie w trakcie przewozu, musi być stabilnie zamocowany do konstrukcji pojazdu (unieruchomiony), aby nie było możliwości jego przesuwania się w trakcie podróży.
7) W celu zapewnienia odpowiedniego komfortu przewożonym osobom Wykonawca zapewni w pojeździe sprawny system wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania.
8) Harmonogram realizacji a także trasy przewozu zostaną uzgodnione na etapie realizacji zamówienia z Wykonawcą.
9) Przewozy osób odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy - Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997r. (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 ze zm.) i innych przepisach związanych z przewozem osób, w tym ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 ze zm.).
10) Wykonawca ubezpiecza autobusy/busy i pasażerów od wszelkich szkód mogących powstać podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem.
11) Wykonawca zapewnia pasażerom bezpieczny przewóz tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny.
12) Wykonawca zabezpieczy odpowiedni potencjał osobowy do należytego wykonania przedmiotu zamówienia.
13) Wykonawca zabezpieczy odpowiedni potencjał techniczny od należytego wykonania przedmiotu zamówienia (środek transportu).
14) Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia pełnej dyspozycyjności w trakcie trwania wyjazdu.
15) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
16) Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenia i zweryfikowania materiałów zapytania ofertowego oraz poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach. Zamawiający nie będzie uwzględniał żadnych roszczeń i uwag z tytułu błędów lub nieścisłości w zapytaniu ofertowym po upływie terminu składania ofert.
3. Wymagania dotyczące sposobu realizacji przedmiotu zamówienia:
1) Wykonawca zobowiązany jest do:
a) Niezwłocznego powiadomienia Centrum o awariach autobusu/ów.
b) Podstawienia zastępczego środka transportu o wymaganym standardzie jak wyżej w przypadku awarii pojazdu/ów zamawiającego, na warunkach określonych w ofercie.
2) Przed przystąpieniem do realizacji usługi w porozumieniu z Wykonawcą w terminie do 15 grudnia 2024r. zostanie ustalony projekt harmonogramu dowozów, mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania osoby niepełnosprawnej w podróży.
3) Harmonogram zostanie ostatecznie podpisany do dnia 22 grudnia 2024r. i będzie zawierał opis tras oraz szczegółowe godziny kursów.
4) Zamawiający zastrzega, iż ilość dowożonych osób może ulec zmianie w okresie realizacji przedmiotu zamówienia. Zmiana dotycząca 1-3 osób nie wpływa na wysokość wynagrodzenia wykonawcy.
5) Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest przedstawić aktualne polisy ubezpieczenia OC i NW na pojazdy zgłoszone do zapytania ofertowego.
6) Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć kopie dowodów rejestracyjnych pojazdów zgłoszonych do zapytania ofertowego, oraz informację potwierdzającą formę władania pojazdami.
7) Po podpisaniu umowy wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wykaz kierowców wraz z podaniem numerów telefonów kontaktowych.
4. W ofercie Wykonawca powinien podać:
cenę ryczałtową, obejmującą całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia, uwzględniającą rozmiar wykonywanych usług i inne koszty ponoszone przez Wykonawcę. Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia wynagrodzenia.
3. Termin wykonania zamówienia.
1. Terminy realizacji zamówienia ustala się od dnia 1.01.2025 r. do dnia 31.12.2025 r.
2. Transport będzie odbywał się w dni powszednie z wyjątkiem sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
4. Warunki udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania (licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób wydane na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001r o transporcie drogowym (t.j Dz. U.2022. poz 2201 ze zm.);
2) posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie i posiadają aktualną licencję na wykonywanie transportu osób;
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał, co najmniej dwie usługi z zakresu transportu osób niepełnosprawnych (załącznik nr 2 - Wykaz Usług) wraz z potwierdzeniem, czy te usługi zostały wykonane prawidłowo
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeśli wykaże, że posiada lub będzie posiadał odpowiednie środki transportu spełniające wymagania techniczne określone w przepisach ustawy - Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997r (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 ze zm.) i innych przepisach związanych z przewozem osób, w tym ustawy z dnia 6 września 2001 r o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 ze zm. ) oraz dodatkowo dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim Wykonawca zapewni pojazd wyposażony w obniżane nadwozie lub najazd pochyły lub podnośnik/platformę hydrauliczną umożliwiającą bezpieczne wprowadzanie pasażerów do wnętrza pojazdu. Wózek inwalidzki, z którego osoba niepełnosprawna będzie korzystać w trakcie przewozu, musi być stabilnie zamocowany do konstrukcji pojazdu (unieruchomiony), aby nie było możliwości jego przesuwania się w trakcie podróży. (Załącznik Nr 3 - Wykaz środków transportu)
5. Termin związania ofertą.
Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
6. Opis sposobu przygotowywania ofert.
-
Oferta winna zawierać:
-
Formularz ofertowy (zał. 1 ) - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę
-
Wykaz usług (zał. 2) - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę
-
Wykaz środków transportu (zał. 3) - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę
-
polisę ubezpieczeniową (wraz z potwierdzeniem zapłaty);
-
w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik– pełnomocnictwo określające jego zakres i upoważnienie do zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy oraz informację, że jest ono obowiązujące dla danego postępowania, podpisane przez osobę (-y) uprawnione do reprezentacji Wykonawcy,
-
w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
-
Ofertę wraz z załącznikami i referencjami należy przesłać w terminie do dnia 11 października 2024 r. do godz. 1300.
-
Ofertę należy złożyć elektronicznie.
-
Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego. Oferta musi być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, albo przez osobę (osoby) posiadającą stosowne pełnomocnictwo. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oferta musi być podpisana przez pełnomocnika.
-
Oświadczenia/dokumenty składane przez Wykonawcę muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę (osoby) uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy, albo przez osobę (osoby) posiadającą stosowne pełnomocnictwo, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia– przez ustanowionego przez nich pełnomocnika lub przez Wykonawców, których one dotyczą.
-
Ofertę wraz ze wszystkimi załącznikami należy przesłać elektronicznie, na adres com@pechratka.pl
-
Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.
7. Opis sposobu obliczenia ceny.
1) W formularzu ofertowym należy podać cenę netto, stawkę podatku VAT oraz cenę brutto.
2) Cena winna być wyrażona w złotych polskich, do dwóch miejsc po przecinku.
3) Cena powinna obejmować wszystkie koszty wykonania całości zamówienia.
4) Do porównania ofert będzie brana pod uwagę cena brutto w PLN.
9. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
1. Ocenie podlegają jedynie oferty niepodlegające odrzuceniu.
2. Zamawiający wybierze ofertę kierując się następującymi kryteriami wyboru: Cena 100%
3. O wyborze najkorzystniej oferty lub o unieważnieniu postępowania Zamawiający powiadomi Wykonawców telefonicznie lub mailowo.
10. Dodatkowe informacje:
-
1. Jeżeli żadna z ofert nie będzie spełniała oczekiwań Zamawiającego, zastrzega on sobie możliwość zamknięcia zapytania ofertowego bez wybrania oferty i zawarcia umowy z dowolnie wybranym przez siebie podmiotem, lub ogłoszenie nowego zapytania ofertowego. O zamknięciu zapytania ofertowego bez wybrania oferty zamawiający powiadomi uczestników e-mailem.
-
2. Osoba upoważniona do kontaktu: Katarzyna Chomontowska tel. 86 476 82 22.
-
11. Obowiązek informacyjny
-
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
-
-
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Opiekuńczo-Mieszkalne w Pęchratce Polskiej, Pęchratka Polska 55, 18-305 Szumowo;
-
2. Kontakt z IOD możliwy jest pod adresem mail: inspektorochronydanych@kowalczyk.pro;
-
3. Dane osobowe przetwarzane będą w realizacji postępowania o udzielenia zamówienia publicznego w trybie zapytania ofertowego na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
-
4. Pani / Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji ww. celu przetwarzania oraz przez okres 5 lat licząc od stycznia roku następnego, w którym zrealizowano zamówienie (dokumentacja zamówień publicznych), a także okres 10 lat w przypadku zawartych umów.
-
5. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych oraz prawo ich sprostowania a także ograniczenia przetwarzania. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw. W celu wykonania swoich praw należy skierować żądanie pod adres e-mail: inspektorochronydanych@kowalczyk.pro;
-
6. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz inne podmioty na podstawie stosownych umów podpisanych z COM w Pęchratce Polskiej – jako podmioty współpracujące.
-
7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza EOG.
-
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
-
9. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych, które Państwa dotyczą narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.
-
10. Podanie danych jest niezbędne w celu rozpatrzenia złożonej oferty oraz przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zapytania ofertowego.
Załączniki składające się na integralną cześć zapytania ofertowego:
1. Załącznik Nr 1 - Formularz ofertowy
2. Załącznik Nr 2 - Wykaz usług
3. Załącznik Nr 3 - Wykaz środków transportu
4. Załącznik Nr 4 - Wzór umowy